Monday, January 16, 2006

Semi-Grinch

Grinch este un personaj care a furat Crăciunul. N-aş zice că sunt chiar un Grinch pentru că nu vreau să-i privez pe ceilalţi de bucuriile hibernale. Dar dacă n-ar exista aceste sărbători, eu aş avea ierni mult mai plăcute.

Îmi plac cadourile, că doar n-am înnebunit :) Dar goana generalizată după cadouri îmi slăbeşte nervii. Cadourile luate din obligaţie mă umplu de frustrare. Felul în care toţi comercianţii violează Crăciunul mă scârbeşte. De ce viol? Pentru că iau biata sărbătoare, şi fac ce vrea muşchii lor cu ea pentru un bănuţ în plus. Cola îl îmbracă pe Moş în roşu, Pepsi – în albastru. Spiriduşii nu sunt sexy, aşa că toate super-market-urile inventează crăciuniţe care să se plimbe prin raioane cu fuste care ar trebui să aibă pastilă de „interzis sub 12 ani”. Primăria bagă bani în lumini, în timp ce eu îmi rup jenţile în gropi.

Crăciunul este la origine o sărbătoare religioasă, nu? Unde e evlavia în cohortele de cumpărători care se bat pe beteală şi caltaboş? Unde e spiritul creştinesc în seara de Crăciun, când majoritatea lumii este preocupată de a băga cât mai mult la ghiozdan şi a evalua dacă cadoul dat este echivalent cu cadoul primit? Asta ar fi un aspect... În al doilea rând, ce vină am eu, care sunt un fel de agnostică, de sunt invadată de îngeraşi, nu mai văd semafoarele de luminiţe şi sunt agresată de colinde remixate de manelişti? Şi în al treilea rând, gusturile mele culinare nu suportă piftii, tobă sau alte preparate tradiţionale, astfel încât masa de Crăciun la care trebuie să semnez condica îmi oferă încă o sursă de neplăcere.

Când mă fac mare şi-mi cumpăr mulţi bani, o să deschid nişte localuri pentru cei ca mine. Unde nu vor fi mai multe luminiţe ca vara, n-o să chinui brazi morţi cu globuri sclipitoare şi n-o să ofer urechilor cliente decât playlist-ul obişnuit, care să asezoneze un meniu la fel de lipsit de bombe cu grăsime ca în restul anului.

Oare Crăciunul este un pretext de a da în mintea copiilor? O ocazie pentru „oamenii mari” de a copilări câteva săptămâni? Zic asta pentru ca în perioada asta, adulţii cei mai responsabili şi respectabili „au voie” să se entuziasmeze de frumuseţea globurilor şi să se bucure de luminiţe multicolore fără să ridice vreo sprânceană la cei din jur. Dacă e aşa, e foarte trist... De ce să aştepţi luna decembrie pentru a te bucura cu toată inima de lucruri care îţi plac? Dacă fanii Crăciunului sunt chiar atât de indrăgostiţi de mirosul de brad şi de lucruri care sclipesc, de ce să nu-şi atârne îngeraşi de veioze tot anul? Sau să-şi cumpere din când în când câte o ramură de brad pentru vaza din sufragerie? Mie îmi plac norii si luna. Păi m-ar lăsa nervii să trebuiască să aştept iarna pentru a mă hlizi la nori şi a căsca gura ca un preşcolar la o lună plină şi portocalie.

Probabil că sunt un pic imatură... pe modelul adolescentului care nu mai ascultă o trupă cunoscută, pentru simplul motiv că a ieşit din underground – poate că m-ar distra şi pe mine Crăciunul dacă ar fi un moment de bonding cu familia şi apropiaţii şi nu un moment de marketing sau PR. Cine ştie, poate că pe modelul Grinch sunt puţin invidioasă pentru că eu n-am simţit niciodată chestiile pe care cei din jurul meu zic că le simt de sărbători. Sau poate că sunt ceva mai anarhistă şi nu-mi place să mi se spună cum să mă simt, ce muzică să ascult, ce preparate să mănânc şi ce pomi să-mi bag în sufragerie.

7 comments:

gorgeoux said...

Ai perfecta dreptate: eu vreau sa fie Craciun tot anul :) Adio goana dupa cadouri, bun venit copilarie eterna, beculetze s.a.m.d. Ba chiar, daca piftia ar fi mereu in meniu si colindele mereu in playlist, n-ar mai atrage atentia semi-Grinchilor, iar mesele obligatorii ar fi niste mese obisnuite.

Sandra G said...

Hahaha! My point exactly!

artur manu dorin said...

am ajuns sa citesc lucrurile pe care l-ai scris intimplatorsi chiar inscrierea in paginile astea am facut-o doar ca sa-ti pot raspunde.
Esti limpede si incisiva iar ceea ce uni numim senzatie tu,ai calitatea de a o transforma intr-o masa concreta ,volumetrica.Nu stiu daca vei citi raspunsul dar mi-am indeplinit nevoia de al scrie.Sper sa mai scri

Sandra G said...

Multumesc! Voi mai scrie curand :)

andra said...

hihi... ce am auzit eu la casting... inteleg ca e o varianta imbunatatita a ceea ce ai scris aici dar lipseste cojocul fermecat al lui J.

andra said...

ceea ce am auzit eu la cast. e o varianta imbunatatita a acestei povesti? doar ca,,, lipseste cojocul lui J. hihihi

Sandra G said...

hahaha! pentru mine craciunul e o aventura nous in fiecare an, condimentata cu noi nuante si noi revelatii :) oricum, poti fii sigura ca gasesc cate o poveste funny pt fiecare craciun din ultimii 12 ani :)