Tuesday, April 25, 2006

Opinii si pareri...

Sunt fan opinii. Cati oameni, atatea pareri. Sunt si mai fan exprimari de opinii, pentru ca sunt atatea variante... Fixistul - are opinii alb-negru, de neclintit, dar nu poate explica de ce si cum s-au format ('Cum de ce?! Pentru ca asa e! Punct!'). Diplomatul - are opinii clare, argumentate si le expune in asa fel incat nici nu-ti trebuie sa-l contrazici ('Parerea mea este ca, in ciuda jocului actoricesc exceptional, regia este stangace si scenariul infantil, pentru ca...'). Cameleonul - o da la intors pana afla ce crezi tu si se muleaza pe raspunsul tau ('Mdah... se spune ca x-y-z... tu ce crezi?'). Cersetorul subtil - are pareri destul de formate, dar ii poti citi in privire ca asteapta aprobarea ta si ca isi va pierde convingerea daca il contrazici ('Albumu' ala? O mizerie, nu-mi place!... Da, ma rog, stai asa, din punct de vedere istoric e genial, eu ziceam doar de...').

Sustin diplomatia cu tarie! :)

2 comments:

schultzache said...

Dar capacitatea de a fi deschis cui apartine?
....sustin ca "parerea personala" e doar o alta forma de manifestare a egocentrismului - asta e parerea MEA!

Sandra G said...

Touché! O nuanta la care mi-ar fi placut sa ma fi gandit eu :)

Capacitatea de a fi deschis este a diplomatului. Cand zic 'diplomat' inteleg un om care stie sa formuleze lucrurile astfel incat sa nu ii raneasca pe cei din jur, nu ma refer la conotatia negativa, manipulativa a cuvantului.

eu as zice ca impunerea parerii personale asupra celorlalti este o forma de egoism, iar exprimarea ei e o forma de 'impartasire de sine'.

mie imi place 'egocentrismul' (a nu se confunda cu egoismul!) pentru ca 'parerea mea' este ca, doar atunci cand esti centrat pe tine (in sensul de justa autoevaluare, autocunoastere etc.) poti fi in echilibru in ceea ce priveste relatiile cu altii... desi nu sunt o persoana religioasa, imi place povestea aia cu "iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti", asta insemnand - in traducerea mea libera - ca pentru a fi ok in relatiile cu ceilalti, incepi prin a fi ok cu tine :)

multumesc pentru ocazia de divagare :)