Monday, May 15, 2006

Totul e la misto!

Intamplarea de acu' 2 seri confirma ca 'my life is an indie flick'...

In drum spre casa, pe la 4 dimineata. Aer rece si proaspat, condens pe parbriz, cer senin si instelat, ditamai luna plina. Nu mai am tigari, dar nu-mi fac griji, am un ciorchine generos de non-stop-uri la doi pasi de bloc. Ajung acolo, toate 3 inchise. Doi taximetristi parcati in fata, sprijiniti de masini, povestesc lucruri. Ma apuc sa citesc ce scrie pe cele 3 usi si mi se confirma ca toate buticele cu pricina ar fi trebuit sa fie deschise. Inauntru nu misca nimic. Ma blochez ca toanta in fata uneia dintre usi si ma uit inauntru, de parca asta ar trezi vanzatorul care probabil se odihneste in magazie.

Vine un individ langa mine, pe la vreo 50 si ceva de ani, grizonat, vesel si mirosind a bere. ‘- Domnisoara, bateti in geam, ca poate dumneavoastra va raspunde! Mie n-a vrut sa-mi raspunda...’ Bat in geam. Nimic.
El: ‘- Offf! Vroiam sa-mi iau si eu o bere, da’ astia dorm toti!’
Eu: ‘- Eu vreau tigari!’
El: ‘- Hai sa incercam si la Tanti Viorica.’

Mergem la celalalt butic. Tanti Viorica se ascundea bine. Bat si acolo, tot nimic. Evaluez un pic situatia si dibuiesc usa de la magazie. Bat si acolo, tot nimic. Ii zic domnului ‘Asta e! Succes in continuare!’ si ma indrept resemnata spre masina. Cand sa deschid usa, il aud: ‘- Domnisoara! Veniti inapoi, s-a trezit Tanti Viorica!’

Paranteza: Tanti Viorica este probabil ruda cu patronul. Nu-mi explic altfel un personaj atat de anacronic in spatele tejghelei de Drumul Taberei. Le spune tuturor clientilor ‘mamica’, nu intelege pentru nimic in lume diferenta dintre normal, light si ultra light si o suspectez de daltonism, pentru ca in loc de Fulga verde imi da de fiecare data Fulga rosie. Iar cea mai tare faza pentru mine - care am copilarit cu calculatoare de buzunar colorate – este ca face toate calculele cu pixul pe cartoane reciclate din cartusele de tigari, plasate parca la misto, fix langa casa de marcat. Dar nu oricum! La modul ‘5 si cu 6 fac 11, si cu 4 – 15, una’n minte si cu 2 fac 3 si cu una 4. 45 mamica!’. Inchid paranteza.

Tanti Viorica, mereu robotind prin non-stop, mereu serviabila, e cam ciufuta cand e trezita din somn la 4 dimineata.
Domnul: ‘- Tanti Viorica, da-i domnisoarei ce vrea si mie un Ursus!’
Viorica: ‘- Nu-ti dau nimic fara sticla!’
Domnul: ‘- Hai ma Viorico, c-o beau aici, ti-o dau imediat!’
Viorica: ‘- Nu-ti dau nimic fara sticla! Zi mamica, ce vrei?’
Eu: ‘- Un Pall Mall Ultra si o apa plata la 2 litri, Izvorul Alb’

Viorica pleaca dupa tigari si apa, domnul continua sa protesteze si sa-si reclame berea. Viorica se intoarce cu un Pall Mall Light si un Izvorul Minunilor. Domnul continua sa protesteze. Protestez si eu: ‘- Pall Mall, d’ala bleu deschis – nu verde! – si apa plata aia mai rotunjita, cu capac alb, Izvorul ALB!’. Viorica: ‘- Nu-ti dau nimic fara sticla! Imediat mamica!’. Domnul se revolta, merge si le cere taximetristilor o sticla, se intoarce bombanind: ‘- Sa vezi daca n-o alerg pana-mi da cea mai rece bere din frigider!’. Se intoarce si Viorica cu tigarile si cu apa.
Eu, catre ea: ‘- Multumesc, la revedere!’. Catre el: ‘- La revedere si distractie placuta!’
El: ‘- Eh, ce distractie?’

O prietena are o vorba: ‘Totul e la misto.’

1 comment:

silvia g said...

viata ruleaza. din nou.

un fel de viata revine partea a doua... buahahahaha!