Thursday, June 22, 2006

Must-read

Am avut o profesoara de engleza in liceu care mi-a scos multi peri albi si mi-a mancat multi ficati. Ii multumesc insa pentru doua lucruri: mi-a imprumutat The Portrait of Dorian Gray, ocazie cu care m-am indragostit iremediabil de Oscar Wilde si ne-a pus sa lucram pe un fragment din Politically Correct Bedtime Stories.

De curand, Humanitas a tradus aceasta carte si saptamana trecuta mi-am achizitionat-o si am inceput sa o devorez... Bunicutza din Scufitza Rosie nu e 'chioara' ci 'dezavantajata optic', piticii din Alba ca Zapada nu sunt pitici, ci 'dezavantajati in inaltime'. Alba ca Zapada se impaca cu Imparateasa si construiesc impreuna un centru pentru femei pentru a le ajuta pe acestea sa se simta bine in pielea lor si sa nu mai sufere din cauza aspectului lor exterior. Micuta Sirena devine 'entitate sireniana' pentru ca 'sirena' este un cuvant sexist. In cursa dintre Iepure si Testoasa, tot Testoasa castiga dar i se ia premiul pentru ca Iepurele cere o testare anti-doping si se descopera ca Testoasa era pe steroizi.

Si multe, multe altele... :)

9 comments:

Dragos said...

Mie mi s-a parut putim cam exagerata treaba cu Pollitically Correct Bedtime Stories. Totusi m-am distrat destul de copios cu aceasta carte.

andra said...

hahahahah. o vreau si eu. it's a must!

Zaza said...

Sandra mama, ti-o dau eu in frantuzeste (a fost prima carte pe care am cumparat-o de la paris, doua zile de la inceperea facultatii.. w00t?!?), suna al naibii de sarcastic, mmmh, 'key, just to compare, ce puii mei

Anonymous said...

Oscar Wilde o lua la maro. De la copiluti de 17 ani.

Sandra G said...

vai ce adanca si profunda a fost asta... de ce nu te semnezi?

Anonymous said...

Mai si trebuie? :) Sunt Stoicescu :) Da Salamandra, regret sa-ti daram parerea despre Wilde, da' primul lui sarut a fost la varsta de 16 ani cu un Gigel cu care se juca in tzarana. Si dupa ce s-a casatorit cu aleasa inimii lui, in primul an de casatorie si-a gasit amant (chiar la un moment dat se lauda ca si-a luat limba-n gura cu Walt Whitman.)

Anonymous said...

A. Era sa uit. Ti-a placut "Alice in Wonderland"? Da? :) Ok, Lewis Carroll era pedofil :)) (Chiar voia sa se ia cu una de 11 ani - Alice Lidell, care i-a inspirat si cartea.)

Sandra G said...

hahaha.. am simtit eu ca miroase a The Dude himself, dar nu eram sigura :)

fyi stiu despre vietile private ale celor doi domni, ceea ce nu-mi impiedica orgasmele intelectuale cand il citesc pe oscar sau cand ma uit la alice, varianta disney :D

bienvenue pe panselutze! astept noi comentarii cu interes :)

mariusiionita said...

hi,
dinaceeasiserierecomandsiGhidulNesimtituluideRaduParaschivescu:)pa