Wednesday, November 01, 2006

Paris, en deux mots

Avand doar o saptamana la dispozitie, am ales metroul ca principal mijloc de transport. Clar e mai frumos sa te dai cu autobuzul, mai ales ca atunci cand te urci soferul se uita in ochii tai, iti zambeste sincer si iti da buna ziua, dar cand timpul e scurt, metroul parizian e cea mai tare inventie dupa roata si apa calda.

Statia preferata
















Statia cea mai sci-fi
















Campanie de civilizare a transportului in comun





















Pentru ca saptamana cu pricina era destinata fostilor colegi de liceu, am fost turista doar jumatate de zi...

... la centrul Georges Pompidou...































... la Père Lachaise...
















... si pe la Montmartre...

















Pe langa numeroasele adunari cu prietenii din copilarie, s-a remarcat una prin alaturarea neobisnuita ce a constituit scopul intalnirii: expunere de bijuterii indiene cu vanzare si degustare de vinuri. Nu intru in detalii si nici nu cred ca are rost sa explic cam cat de tare e sa-ti clatesti ochii cu chestii care sclipesc, degustand vinuri de la mama lor :)


Parizienii se plang ca orasul e rece si neprietenos, ca oamenii sunt inchisi si rai, ca e mizerie etc. Cei care au trecut prin Bucuresti sunt de parere ca n-are nici o treaba cu 'Micul Paris', dar ca este un oras interesant cu locuitori foarte primitori, calzi si deschisi. Le-am sfaramat mitul, explicandu-le ca e doar o fatada pentru straini. Eu in schimb, eram romanca undercover, caci franceza mea e ca limba materna. Zic ca Parisul e rece si neprietenos pentru cei reci si neprietenosi... n-a existat local in care sa nu ma imprietenesc cu ospatarii, vanzator care sa nu zambeasca si sa nu fie mai mult decat ii cere seful de dragut. Pe scurt, as trai acolo fara nici o problema :)

5 comments:

Anonymous said...

Aaaah, ce fericire, ce bufeu de nostalgie, ce invidie tipic feminina pe capul meu,asa, macar cinci minute:))

Demult, "pe vremea mea", RATPul punea in metrou versuri si citate din clasici (suntem la Paris, ce naiba, nu?) si uitam sistematic sa cobor unde aveam nevoie. Pe urma, au pus desene primite de la clienti si aberatii cam ca astea ale noastre si situatia a ramas cam la fel.

Cat despre autobuze, numai de bine, liniile 21, 27 si 38 au probabil cel mai misto traseu din lume :))

Uite numai zgaindu-ma la ale tale, m-apuca asa un chef sa fac Paris bis anul asta, dar zau daca stiu cand, ca viata mea storcita intre proiecte si examene o ia razna rau...

Vad eu cum fac... vengeaaaanceeee!!!

Anonymous said...

dar autobuzul 92 ce are, ZAza, in afara de faptul ca leaga St germain de Moulin Rouge si vezi tata comuna din PAris?( sau era 96??)

Je voudrais du Fred Astaaaaaaaaaaaire..revoir a la...

uiu,, ma scuzati, nostalgia ucigatoare...ma duc sa ma culc

Sandra, zi mai multe de pe acolo, jtp!!!

Anonymous said...

mai era si avtobuzul ala decupat pe jumatate, dadada:)) cre' ca ala era, nu mai stiu, n-am mai fost din mai si sincer, eram prea pompette (de concepte, dom'ne, de concepte!) :))

msH said...

oh, les souvenirs, heureuses et mauvaises...

un oras in care cresti, incerci sa-l compari cu casa... si la urma... il regreti, indiferent de cat de singur ai fost in el

Anonymous said...

Era 82 cucoana:))