Friday, March 30, 2007

300 / de-as fi spartan as invinge mallurile!

Am fost weekend-ul trecut la 300. Aveam chef de cinema, aveam chef de un blockbuster, aveam chef de comentat filme cu El, Barbu si Lavinia. Nu aveam chef de Plaza, dar ce sa-i faci...

Descinderea a inceput bine... Am rezervat bilete din timp, nu era coada prea mare la casa, la popcorn am avut doar 2 persoane in fata, asa ca ne-am indreptat zambitori spre sala. Usile erau inchise si o domnisoara (in a carei privire vedeai abisul, vorba Monei) ne-a spus ceva de genul "nu puteti intra ca e lume in sala". Era 7 fix, filmul incepea la 7.15. Buuuun... Ne-am carat cu Cole la 0,5 si galeti de popcorn intr-un fel de hol, chiar langa intrare. La un moment dat, domnisoara de la usa s-a scarpinat in nas sau cine stie ce alt gest brusc, care a dat startul la buluceala din hol catre usa. Noi stateam linistiti si rontaiam la floricele. Intr-un final dramatic, pe la 7.10, s-a deschis sala si au inceput sa iasa oameni. Buluceala persista, noi stateam linistiti si mancam floricele. S-a oprit potopul la iesire, dar cand sa se dezlantuie bulucitii in sala, domnisoara a zis "ntz! nu puteti intra, trebuie sa facem curat.". Buluceala nemultumita, rontait de floricele (da, am terminat jumate de galeata inainte sa intram in sala si inca un sfert la reclame si trailere.). Pe la 7.15 s-a intrat in sfarsit si in mod suprinzator, lumea a fost suficient de disciplinata incat sa inceapa distractia doar cu vreo 5 minute de intarziere.

Filmul a fost de maxim angajament, il recomand cu entuziasm! Spre deosebire de Sin City care mi s-a parut un pic gen 'ia uite frate, am facut un film care arata a banda desenata si ne-am spart in filtre si efecte speciale', in 300 efectele alea parca nu sunt un scop in sine ci un personaj in poveste. De abdomenele spectaculoase ale domnilor spartani nu mai zic nimic... :D Ok, istoric inexact, dialoguri motivationale 'din alea', dar m-a tinut lipita de scaun in alea 2 ore... ceea ce nu pot spune despre alte personaje din sala... grrrr...

Nu sunt atat de paranoica incat sa-mi inchipui ca domnisorii si domnisoarele atinsi si atinse de logoree ma vaneaza si se aseaza intentionat in ceafa sau in coasta mea. Probabil ca e sala plina de ei. Am incercat sa identific momentele in care ii apuca vorbitul, dar nu exista un pattern. Vorbesc la scenele de lupta, de dialog, de emfaza, de iubire, de sex, nu fac discriminari. Parca ar fi avut sens sa nu fie atenti la dialog daca sunt atenti la batai cu sange, sau sa nu fie atenti la batai cu sange si sa fie atenti la sex... Ma rog...

La sfarsitul filmului, am repetat strategia pasiv-agresiva de alte dati (imbracatul foaaaarte lent in picioare astfel incat vorbaretii sa nu poata iesi de pe rand, spunand suficient de tare lucruri precum "stiu de ce e interzis filmul sub 15 ani, pentru ca minorii inainte de pubertate nu au capacitatea mentala de a fi atenti la ceva mai mult de 10 minute" - in conditiile in care cei la care ma refeream aveau vreo 20 de anisori) si am purces spre casa.

Evident ca epopeea nu se opreste aici! Domnii de la Movieplex s-au sesizat ca au cam pierdut timpul cu iesitul-intratul pe aceeasi usa, asa ca domnisoara cu privire abisala si inca 2-3 colegi de-ai iei, au impins multimea pe iesirea de urgenta, in conditiile in care toate cele 4 vezici ale noastre erau isterice dupa 1/2L de Cola si berile dinainte. Stiti cum e cand stii sigur ca in 3 minute ajungi la o baie si afli brusc si pe neasteptate ca va mai dura un sfert de ora... Horror! Ma rog...

Am ajuns la baie si acasa cu bine, cumparat o sticla de vin pe drum, relaxare pe canapea, THE END!

De ce fiecare descindere la Movieplex trebuie sa fie un chin? Ok, am stabilit ca miercurea nu se merge nici batuti cu usa de la lift... Din aceleasi motive, in general nu se merge la avanpremiere, premiere sau alte evenimente care atrag genul ala de plebe. Dar chiar asa, nu mai poate omul sa vada un film in liniste?

Tin minte cu cativa ani in urma, cand erau doar 2 carciumi jumate in Bucuresti, in care muzica era buna maxim 2-3 seri pe saptamana si lumea buna intr-o singura seara... Dupa cateva beri incepeau discutiile alea de tipul "hai frate sa ne deschidem noi carciuma! punem ce muzica vrem noi, lasam sa intre doar ce oameni vrem noi, facem ce concerte vrem noi!".... Se baga cineva la un cinema exclusivist cu ce filme vrem noi? :)

4 comments:

MoniK said...

Pai Elvira Popesco sau Europa ce au?
si la Lira e OK, in Cotroceni apar vorbarestii iar eu, tot la 300, la CinemaPRo am avut senzatia ca vad filmul intr-o piata publica, zumzet ca ala presarat de scrisnete de popcorn rar am mai auzit...
sa ne facem un Cinema Paradiso?

Sandra G said...

ai si tu dreptate... eu zic sa facem un cinema unde se fumeaza si se bea in jacuzzi in timp ce te uiti la filme misto! ah, si sa fie aproape de casa sau de birou :D

Zaza said...

@Sandra: Vând pisica şi mai vorbim!

mariusiionita said...

i'm youre man!