Tuesday, April 03, 2007

DABDA

Am primit vesti. Despre munci, despre licenta, despre festivaluri, despre munci, despre licenta... Si mi-am amintit de sketch-ul ala care tot reaparea in All That Jazz, in care era vorba [reformulare brutala] de niste faze prin care treci cand afli ca o sa mori. Nu-mi mai aminteam exact ordinea asa ca am dat o tura pe answers.com si am descoperit urmatoarele:

  • exista cinci faze prin care trecem cand ne confruntam cu ceva dureros sau cu o tragedie, modelul numindu-se Kübler-Ross.
  • stadiile sunt: negare, furie, targuire, depresie, acceptare (Denial, Anger, Bargaining, Depression Acceptance - DABDA).
  • nu toata lumea traieste cele cinci faze in ordinea asta si nu toata lumea trece neaparat prin toate.
  • se pare ca modelul original nu se referea la atitudinea / comportamentul nostru in fata durerii propriu-zise, ci la "primirea unor vesti catastrofale".
Furia (cu topping de depresie) a fost cand am aflat ca examenul scris e de Nova Rock. Acum, cand am aflat ca unul dintre cele mai importante proiecte profesionale coincide cu perioada de predare a lucrarii de licenta, sunt in plina negare. Ma uit tamp la calendarul de pe perete (aprilie-mai-iunie) si refuz sa accept ca am mai putin de 8 saptamani la dispozitie pentru a le face pe amandoua. Presimt ca urmeaza depresia, ca de targuit nu am cu cine sa ma targuiesc. Sper ca acceptarea sa scoata nasul la timp pentru a-mi da energia sa duc totul pana la capat.

Adaugirea personala la modelul cu pricina este faptul ca pentru mine, toate fazele au o aroma de auto-luare-la-misto. Sunt in situatia asta datorita unor alegeri pe care le-am facut in mod constient. Am stiut cand m-am lasat de prima facultate ca o sa ajung la un total de 6 ani (si daca mi-as fi dorit sa fac 6 ani de facultate as fi dat la medicina din prima!). Am stiut cand am inceput jobul full-time ca o sa intru in criza cu licenta. Stiu de luni de zile ca fiecare zi in care nu pregatesc nimic pentru licenta will come back to bite me in the ass. Am stiut cand am acceptat proiectul cu pricina la job ca va interfera cu licenta. Asa ca, fie ca e vorba de negare, depresie sau furie, oricare dintre ele e insotita de "bahaha! stiaaam ca asa o sa se intample!" (pentru cei care stiu bancul cu "stiam ca ai un cal mort in baie").

Ce pot sa mai zic... urati-mi bafta, nu va asteptati sa ne vedem prea mult in urmatoarea perioada si ascultati-va vocea aia interioara cand va spune "vezi ca pregatesti terenul pentru niste vesti catastrofale" :)

7 comments:

marie said...

Tre sa mearga macar primele 30 de pagini de teorie obligatorie si boring si la lucrarea ta. Iar restul lucrarii e frumoasa, ca doar de aia ti-ai ales tema, ca-ti place.
Cheer up si daca ai nevoie de ceva.....hollar!

Sandra G said...

Pisi, e un noroc, o onoare si o bucurie continua sa te am in viata mea! :)

Alexandra said...

Sandro, si eu sunt tot asa!!! si probabil inca 1000. tocmai purtam o discutie pe mess despre cum sunt eu isterica, dupa ce am ars-o cu gratie pana acum. si, cand ma gandesc ca nici macar nu a fost completa frecarea de menta...
licenta, vorba Mariei, macar 30 de pagini de teorie tot ies; restul e poveste :)
jobul: lasa, ca o facem noi si pe asta, desi eu ajung la 9 la munca si stau pana la 7 sau 8.
cat despre dixtractii si relaxari, crede-ma ca fara nu se poate. pentru ca nu are farmec.
spor si sa stii ca te poti plange la mine. (si eu la tine, si tot asa :D)

Yazee Jay said...

if you only do what you know you can do, you never do very much! so stop bitchin' and get to work! :))

Anonymous said...

cunosc sentimentul si toata suita de frustrari-dureri &co. Fii fericita ca nu ti se car intalniri saptamanale cu profesorul coordoanator la care sa mergi ca o zambila(gen eu). Ce va urma...zeii cu mila!

runbaby said...

maica, pe vremea mea puteai sa amani licenta din vara in iarna and so on... nu se mai practica?

Sandra G said...

@ alexandra : mersi miss, stiu ca ma pot baza pe tine :)

@ jay : i'm not bitchin', i'm just sharing :)

@ anonim : mersi ca ai pus problema asa, stiam eu ca trebuie sa fie inca ceva pozitiv despre situatia mea si nu reuseam sa pun in cuvinte :)

@ runbaby : teoretic se poate, practic mi-e ca daca incep sa o aman nu o mai termin si ca la iarna o sa fie la fel de multa treaba ca in lunile astea...