Tuesday, May 22, 2007

Not another stupid chainletter

Disclaimer: acest post nu se adreseaza oamenilor cu discernamant (bravo frate, chiar stii sa le alegi!), prietenilor de suflet care de doua ori pe an mai trimit un mail cu poze nostime (awww, ce dragutz!), mamelor si tatilor pe care ii iubim si care trimit poze cu peisaje din inima, nestiind ca mailul ala circula de 10 ani (mama, tata, va iubesc, don't stop doin' what you do!), sau oamenilor care trimit chestii din astea la misto, tocmai pentru ca stiu ca ma scot din sarite (hahah, gotcha!).

Stergand al -shpelea mail continand "super!!!!!!!", "BESTIAAAAL!!!!", "VEEEERRRY FUNNY!!!!" sau "INCREDIIIBIL!!!!!!" in subject, am cazut pe ganduri... Ce-i face pe oameni cu care am schimbat 2 vorbe si o adresa de mail, sau oameni cu care am facut revelioane la un moment dat dar cu care nu m-am mai vazut de mii ani, sa-mi trimita reclame, peisaje mirifice, pui de animale, poze cu cretini cazuti in gropi, masini busite de femei, oameni sau animale care dorm in pozitii si contexte nefiresti, poze din seria 'caracal - mereu surprinzator', sau e-card-uri cu desene facute de copii de 2 ani, sau poezii autiste despre prietenie, iubire, si alte sentimente inaltatoare? Ce-l face pe un adult autonom si inteligent sa-si inchipuie ca Microsoft ii da bani sau Nokia telefoane daca trimite un mail la o mie de oameni? Sau ca desi este atat de batran, urat si disperat incat sa fie singur de 100 de ani, trimiterea unui mail il va ajuta sa-si gaseasca sufletul pereche in aceeasi saptamana?

Filtre anti-spam ziceti? Nu prea-mi vine pentru ca cine stie cand intra ceva relevant de la oamenii astia? Singura consolare ar fi sa primesc un raspuns sincer la intrebarea "ce va face sa faceti chestia asta?".

Speculand, ma gandesc asa:
Nu poate fi vorba de:
- plictiseala: e mult mai terapeutic si entertaining sa te joci o mizerie on-line, sau sa vorbesti la telefon, sau sa te scobesti in nas decat sa dai forward-uri.
- iubire si prietenie sincera: asta se exprima prin cuvinte articulate personal, intalniri, cafele si hugs, nu prin click forward + click send to all.
- credulitate: cunosc oamenii astia, jur ca nu sunt imbecili.

Ar putea fi vorba de:
- ...

... zau daca imi vine vreo idee... Chiar nu am habar.

Ma poate lumina cineva?


PS: Pentru cine nu a fost pe faza acu' cativa ani, luati de aici unul dintre putinele chainletters care meritau trimise.

No comments: