Monday, September 17, 2007

Alba-neagra

Alba-neagra este un joc obositor. Cand ma gandesc la el imi amintesc de o doamna in vacanta in Eforie Nord sau Sud, prin '90 si ceva, care se incapatana sa castige. A incercat de foarte multe ori si evident ca nu i-a iesit niciodata. Si totusi, la fiecare tura era convinsa ca de data asta o va nimeri.

Mi se intampla sa ma aflu fara sa vreau in pozitia doamnei cu pricina. Am o serie de iscusiti in alba-neagra in jurul meu, din ciclul "care are - care n-are - care e castigatoare", "o sa vin - ba n-o sa vin - ba o sa vina altcineva", "facem asta - ba n-o facem - bai hai ca o facem", "mergem - ba nu mergem - ba mergem altundeva", "am zis ca zic - da' nu mai zic - si daca totusi zic", etc. si etc. Diferenta e ca eu stiu ca n-am cum sa castig, ca sansele de a nimeri varianta corecta sunt la fel de mari cu sansele de a castiga un tab siclam intr-o sticla de FruttiFresh. Si obosesc. Si incep sa ma intreb...

E neatentie? Zici ca faci ceva si nu esti atent la tine in timp ce vorbesti si atunci uiti? E frica? Ai zis ceva, da' ti-e tarsa sa anunti ca te-ai razgandit asa ca o bagi sub covor sperand ca trece de la sine? E iluzia atotputerniciei? Ai impresia ca poti face absolut Tot si esti la fel de surprins ca mine cand nu te tii de cuvant?

Si ca tot ziceam de lectii si de responsabilitate... oare eu ce pot sa fac pentru a nu fi prinsa in jocuri de alba-neagra? De fiecare data cand cer ceva cuiva, sa vin cu printu' cu checklistu' (te angajezi pe bune sa faci asta? sigur o faci pana la data de? sigur imi zici macar cu 48 de ore inainte daca intervine ceva? sigur-sigur?)? Sa-mi fac un tricou cu "say what you mean and mean what you say"? Sa-mi pregatesc planuri B pentru toate proiectele care implica alti oameni? Sa amenint?

Sau sa-mi schimb obiectul muncii si sa ma fac ministrul educatiei, astfel incat lumea sa invete inca din frageda pruncie ca alba-neagra nu e un joc frumos?

2 comments:

tausance said...

planul b e institutia fundamentala pentru business in romanica.

Sandra G said...

hahahahaha! tare :) mai stii aia cu save the account? facem si noi un ong gen "helping people deal with plan b"? :)