Monday, November 26, 2007

Din reader

Dupa o saptamana agitata, mi-am luat si eu weekend-ul trainerului (care in cazul meu inseamna o duminica si o luni de relaxare odata la doua saptamani) si am reusit sa mai trec prin reader sa vad ce a mai scris lumea. Vreau sa impartasesc trei lucruri care au ramas.

De la Seth Godin, "The 7% solution". Pe scurt si adaptat: sa presupunem ca lucrezi in imobiliare unde toata lumea are comisioane de 6%. Sa zicem ca hotarasti sa faci un ban in plus si incepi sa percepi un comision de 7%. Ce ar trebui sa faci pentru a atrage clienti si a-i fideliza in conditiile in care esti mai scump decat restul pietei? Ok, acum inchipuie-ti ce s-ar intampla daca ai face toate chestiile astea, dar ai continua sa ai comision de 6%? You'd be unstoppable...

Iata cat de simplu e sa gandesti premium si sa-ti surprinzi clientii. Nici nu stiu ce ganduri sa mai adaug pentru ca ideea este foarte self-explanatory :)

De la Manafu, "Life Browsing". Un inceput de teorie despre tinerii care o iau prin viata ca pe web, plimbandu-se in click-uri haotice, pierzandu-si usor atentia si interesul si schimbandu-si atitudinea de la un site la altul.

Total de acord. De fiecare data cand am incercat sa explic ceva cuiva si respectiva persoana nu parea sa inteleaga, am folosit mai multe metafore pentru a ilustra ideea. Metafora lui Manafu mi se pare foarte tare, pentru ca are deja in ea o multitudine de solutii posibile la problema cu pricina.
  • Cursuri de web -> "scoala vietii" care sa te invete cum te poti plimba dintr-una intr-alta si sa si ramai cu ceva cand inchizi calculatorul :).
  • Motoare de cautare -> instrumente (on-line sau nu) care sa-ti ofere raspunsuri valide in timp scurt.
  • Portaluri -> agregatoare de informatii care sa te ajute sa-ti structurezi informatiile.
  • Site-uri de networking -> intalniri cu oameni ca tine sau cu un pas inaintea ta, de la care sa obtii informatiile / indrumarea de care ai nevoie pentru a lua cele mai bune decizii.
Sau cum spuneam in comentariu, un spatiu si o comunitate care sa fie undeva intre "career days" si sponsorship-ul de la AA.

Dintr-un film apropiat de punctul 2, Mentorship.ro. Un proiect al celor de la Oricum, care reuneste profesionisti si tineri in cautare de orientare. Asta imi aminteste de diriga dintr-a 12 a care afland ca in sfarsit mi-am gasit si eu "calea in viata" m-a intrebat daca n-as putea sa vin la liceu sa le explic si copiiilor ca e ok sa nu stii ce vrei la 18 ani si ca cea mai proasta alegere pe care poti sa o faci e sa te iei dupa altii.

Imi plac oamenii care au idei si energia de a face ceva despre ele. Am sters din reader blogurile "depresive". Autorii lor au meritul de a avea o excelenta abilitate de a analiza ce nu e bine, dar am ajuns in stadiul in care nu mai vreau sa ma uit la mizerie ca fiind mizerie, ci un mare teren viran gata sa fie fructificat. Oi fi eu optimistul care isi cauta poneiul, dar pe cuvantul meu ca e mult mai fun decat sa ma joc de-a "80% din toate conversatiile din lume sunt negative".

3 comments:

mărie said...

Hehe. Observaţia lui Manafu e foarte mişto. Chiar îţi imprimă un stil de a consuma orice asta cu browsingul. Articole pe bloguri şi filmuleţe pe youtube versus o carte şi un film.

Zeci de poveşti cu antreprenori minune milionari la 20 de ani care creează senzaţia că sky is the limit - foarte bună senzaţie la ăia care chiar fac ceva şi o foarte neîntemeiă supraestimare şi snobism la ăia care nu fac nimic şi se plâng că nu li se recunoaşte geniul.

Cosmin said...

azi e o zi frumoasa, e frig si soare. poate e o zi frumoasa si din cauza vibe-ului acestui post, really.

Multumim frumos pt aprecieri :)

Sandra G said...

cu placere si mersi si eu de comentariu :)