Thursday, February 28, 2008

Lectii

Lectiile tind sa apara in viata mea exact in momentele cand ma simt mai tare, mai toleranta, mai cunoscatoare si ma coboara de pe piedestalul auto-fabricat in minunata lume a invatarii din experiente :) Azi lectia a venit de la Marie.


Am descoperit ieri un blog numit Housewifeology. La prima vedere mi s-a parut foaaaarte trist. Dude, cat de desperate housewife sa fii sa faci/urmaresti un astfel de blog? Dupa care l-am bagat in reader pentru ca rasfoindu-l un pic mi s-a parut hilar... 12 steps to a housewife's perfect day? the 10 o'clock rule? how to redesign a room with no heavy lifting? what a housewife can learn from a zen master? Cat de penal sa o arzi?

Si azi i-am dat unul dintre link-uri Mariei, cu multe "haha"-uri in coada. Iar Marie mi-a zis "bai, de ce razi, pana la urma e un job si asta". And it hit me. Abia atunci mi-am dat seama ce mizerii de judecati am emis, tocmai eu care in principiu admir femeile care reusesc sa aleaga sa ramana acasa si nu am fost niciodata omul care sa o arda feminist, carierist sau mai stiu eu ce.

Da, intr-adevar, e un job si in niciun caz un job usor. Un pic de finante, un pic de project management, un pic de psihologie, un pic de invatamant, un pic de sport, un pic de design, un pic de arta, un pic de stiinta si unii dintre cei mai dificili clienti, caci abia la astia doare daca ii pierzi. Nu mai zic nimic de a incerca sa jonglezi toate astea cu faptul ca esti femeie si ai vrea sa bei un cico cu prietene, sa petreci o zi la spa sau sa-ti iei un palton cu maneca scurta aberant de scump, fara sa te gandesti la taxa de facultate a juniorului.

Si daca stau sa ma gandesc, cred ca housewives competente sunt mai numeroase decat cele incompetente. Imi imaginez ca reusita si competenta lor tind sa fie luate drept un dat, exact asa cum am privit si eu lucrurile pana acum. De ce sa-mi felicit mama sau sotia ca e curat in casa, ca mancarea calda ma asteapta cand ajung la masa, ca a gasit un raft nou sa nu mai stea revistele insirate pe jos, ca imi calca fustele si isi aminteste ca-mi plac camasile sifonate? Ca doar n-are nicio "treaba" de facut, sta acasa toata ziua! Urat, urat...

Concluzia 1: super tare Housewifeology de fapt! Ajuta femei care au optat pentru jobul de housewife sa si-l faca mai eficient, mai rapid, mai placut, la fel ca orice alt site pentru contabili, doctori, avocati, traineri sau sudori.
Concluzia 2: Sandra, inceteaza odata cu judecatile, sau macar inceteaza sa mai crezi despre tine ca nu emiti judecati! :) A nu se judeca lucruri pana nu le cunosti, sau macar pana nu faci efortul sa te uiti la ele cu mai multa atentie.


photo de aici.

2 comments:

mărie said...

Draga mea, de abia tu eşti aia care nu emite judecăţi din astea gratuite. Să ne aducem aminte nu mai departe de acum 10 minute cât de cârcotaşă sunt şi eu ;)

N-am fi oameni dacă am avea chimie bună cu toată lumea, dacă nu ne-am enerva, dacă nu am mai fi passionately unfair din când în când. Iar tu îţi dai seama după 10 minute nu după o viaţă ca alţii :))))

Iar articolele alea, ce ziceam de ele e ca în ăla cu 12 steps to a perfect day, jur ca sunt chestii aplicabile 90% şi unui perfect day la birou.

Sandra G said...

>:D<

:)