Tuesday, February 19, 2008

Perspective

Fanel (ca sa o citez pe Madlen) presteaza o activitate. Nu i se pare cel mai fericit context si este constient ca intr-un cadru diferit ar putea avea rezultate mai bune. Isi asuma conditiile prezente si este multumit de activitatea prestata given the circumstances, adica are o perceptie X asupra rezultatului.

Destinatarul activitatii are alte asteptari (nerealiste, daca ii ceri parerea lui Fanel) si are o perceptie Y asupra rezultatului.

Fanelul care imi place si cu care vreau sa lucrez reuseste sa puna perspectiva X langa perspectiva Y si sa invete ceva din asemanarile si deosebirile dintre cele doua. Fanelul care nu imi place se plange de context sau de IQ-ul destinatarului pentru a anula perspectiva Y, sau isi anuleaza propria lui perspectiva X din cauza perspectivei Y.

Tu ce fel de Fanel esti? :)

3 comments:

len said...

De cand am citit asta cu Fanelul am tot vrut sa-ti raspund ceva pe tema asta. Astazi insa intr-o discutie a aparut exact formularea pe care o cautam. Cand e vorba sa lucrezi cu un Fanel exista de 2 tipuri: Fanelul "binevoitor" si Fanelul "rauvoitor". Cu unul poti lucra cu celalalt degeaba.

Sandra G said...

ehee, tipologia fanelului este vasta, probabil ca am mai putea numi inca 10 cupluri de fanei :) eu nu prea cred in reavointa... dar asta e alta discutie foaaarte lunga :)

len.ro said...

Uite, cumva tot despre fanei, ca-mi revin in minte de fiecare data cand ma gandesc la work.