Tuesday, April 29, 2008

Gabriel

Am vazut aseara Gabriel. L-am inchiriat cu asteptarea de a vedea un film usurel, de final de mini-vacanta, cu ingeri, demoni si clasica batalie intre bine si rau pentru suprematia pe Pamant. Pe scurt, Intunericul a cam pus stapanire pe Pamant, iar Lumina isi trimite ultimul arhanghel pentru a incerca sa schimbe balanta puterii. Gavril ii cauta pe ceilalti ingeri "pierduti" pe parcursul bataliei pentru a-l ajuta sa-i cafteasca pe cei 6 sau 7 ingeri cazuti care au pus stapanire pe Purgatoriu.

Mi-a placut la nebunie! Asta pentru ca sunt fascinata de povesti cu ingeri si demoni, de discutii despre liberul arbitru, despre natura umana si despre ce se intampla la alt nivel decat cel real. E un film de discurs, destul de greu de procesat daca n-ai referintele prealabile (gen discutiile despre care ziceam, care-i treaba cu ingerii, cu Purgatoriul s.a.m.d.). Citind reviews pe imdb, am descoperit ca a avut un buget derizoriu, pe care eu insa nu l-am simtit.

Daca ati vazut mai mult decat Ben Affleck, Mat Damon si umor de potheads in Dogma, daca v-au entuziasmat ca pe mine dialogurile de acolo despre relatia dintre divinitate si umanitate, eu zic ca o sa va placa si Gabriel.

17 comments:

elfuldelamare said...

deci fato, am vazut trailer-ul si pare cam de seria B. dar o sa il iauuuu ca cica esti bazata pe cestiuni din astea de cultura si loisir... asa ca il iau acu sa iti dea d-zeu sanatate si copii frumosi.

Sandra G said...

deci zau ca are chestii destepte filmu', dar trebuie sa fii pe tripul ala ca sa te distreze.. daca il vedeam acu' vreun an ii injuram pe australieni de toate golfurile si kangurii lor!

insist, nu sunt bazata nimic, ma dau si eu cu parerile asa, for fun :)

daca iti place filmul pana la urma, mi-l dai si mie pe transfer.ro? :D

elfuldelamare said...

deci e cu smen aci... publicitate and stuff sau sunt eu prea de la tara?
nu-i bai. gata ca m-am intis cu plapuma prea mult:)
numa bine

Sandra G said...

ce smen? eu nu inteleg... :)

elfuldelamare said...

m-am exprimat je alambicat
blogurile tin publicitate si pp ca nu e moca
smen, susana, combinatie... etc etc
dar cre ca transfer.ro e un site profund anti-capitalist:))

Sandra G said...

ahaaaa... gata, am inteles.

da, sunt de acord! :)

elfuldelamare said...

:))
cu ce?:))
scuze ca iti stric vremea dar ca un caine turbat, musc mana care m-a hranit:))

Sandra G said...

eh, asa, in general... asa zic eu cand imi dau seama ca am pus pe cineva sa-mi explice ceva ce nu inteleg, si continuu sa nu inteleg, dar subiectul este prea de weekend ca sa merite sa chinui omul sa-mi scrie romane despre o poanta :)

si nicio pb, am manusi :D

elfuldelamare said...

asta cu sb de vikenddd... e din paturile superioare ale societatii, am je impresiaaa. dar suna bineeee.
mdaaa... kinki asa ca eu nici nu iti citesc prea tare blogu dar raspund la mesaje ca naa... asa-i in fotbal. da matale ce faci cu blogu asta si mai ales...aaa... shirrrreeee... bagginsss...:))
am vaazut pe dreapta numele si nu m-am putut abtine:))
desteapta esti ca ai blog, discurs exista ca ai verb. fara numar cum ar veni.

Sandra G said...

hahaha, preeeecioussssssssss :))

stimabile, nu mai pot decat sa va multumesc pentru aprecieri, sa va urez o noapte buna si sa sper ca-l veti aprecia pe gabitza :)

elfuldelamare said...

nush cine e gabita cre ca e altu decat "fratioru" meu. dar matale poti sa speri cum sper toti care este pe acest pamant plin de concepte interesante si idei erecte, pareri de rau si ifose de bine.
manca-ti-as... cum ar veni:)
numa bine, iubitoare de povesti.

Sandra G said...

pai bine mah elfule mah, eu scriu degeaba aici? ia zi repede, cum se numeste postul la care tot comentam off-topic de o vreme? :)

gata! :D

elfuldelamare said...

:))))))
acu stiu ca is mieros dar je am uitat sb si ma conversam cu o domnisoara. ata ete, sa imi fie cu iertare, plecaciuni si sa va pup manusita.
nu ia nimeni p nimeni cu lopata

elfuldelamare said...

deci draga domnisoara este un film prost. l-am vazut pot sa imi dau cu parerea.stiu ca totul e subiectivism ca ceea ce ne place ne place si cu asta basta dar...
incerc sa aduc argumente:
1.dialogul slab (cel putin pt nivelul meu de cunoastere a fenomenului religios).korec, dak dai sa vada un nene care a iesit acu dintre boxe sau cantece cu iz manelist i s-ar putea parea interesant.
2.ideea e fumata si nu numai de dogma. cam orice film care a pus in discutie dihotomia arhetipala(ma apuca dorul de duca, scuze) a fost mai bun ca asta. chiar si constantine (ala cu keanu reeves). vezi de la star wars la matrix la dune etc etc. deci clar... diablo- jocul e mai tare ca filmu asta. parerea mea:)
da si mie imi place fantasticul dar am si eu rugamintea sa fie construit intr-un mod care sa ma fascineze sau sa imi dea senzatia de univers intangibil. filmul nu imi produce nici o furnicatura (poa e vina mea)
3. constructia sa este ilogica. la inceput se reia tema potrivit careia emotia e evil (iarasi nu e e nimic nou). poi atunci intreb de ce dragostea sufera o derogare? pt ca in mod evident ea este cu efect benfic si ne protejeaza contra radiatiilor de evil si are ph potrivit. dragostea, iubire nu e tot feeling? nothin more but feelingss...
4. sa mai zic de prestatia actoriceasca?
da, baiatu e dragut, na ca am zis-o dar prea seama cu fostu barbat a lu britney spears si ma inerveaza (nush de ce asta):)
5. nu in ultimul rand, parerea mea deci este ca se vede de la o posta ca e un low budget. deci as zice per ansamblu un film de categoria c spre d asa...

in finalll... finalu e funny, pan la urma free will, wiily nu e apanajul divinului. dak am priceput bini. ca nenea gabitza isi ia zboru cam ofticat ca fuse pacalit. il kilrareste pe michel si in secunda 2 spre 3 pricepe ca baiatu cam avea dreptate...mmm...
daaa... gata:)
uite iti zic eu un film de floricele dar unu bun dupa umila-mi opinie: shoot`em up.
ne mai auzim:)

Sandra G said...

daca nu ti-a placut tie, asta nu-l face un film prost :)
1. buna remarca dintre paranteze
2. daca ma intrebi pe mine, zic ca toate ideile sunt fumate
3. nope, emotia/sentimentele nu sunt evil, e mai complicat de atat. (missunderstanding din cauza parantezei de la punctul 1 probabil :P)
4. de acord cu tine, nu e pacino, dar i've seen worst
5. ok cu bugetul, again, missunderstanding la final, nu de oftica zboara gabitza si in niciun caz nu-i da dreptate lui sammael

concluzia 1: probabil ca nu ne vom potrivi la filme, deci nu te mai lua dupa mine de acum inainte :)
concluzia 2: 2, ne vedem la toamna! :P

elfuldelamare said...

cum ziceam subiectivism
1. nu toate ideile sunt fumate (la toamna cand se face admiterea in case o sa te convingi)
2. evident ca emotiile nu sunt evil (DAR in logica pe care se construieste filmul asta point-ul)asa incepe, e preserat pe parcurs cu puseuri care vin in erectia ideii acesteia si se termina cu scarpinatul la urechea stanga cu mana dreapta ( acu sa te vaz cum stai cu dogmatica). \
cat finalul... va rog frumos, ma faceti sa analizez p text. mai rau acu ca am sters filmul dar il iau repede-repejor. pe aducere aminte lucram acu: fostul michel descopera el ca Sursa e cam autocratica. am fost creati pt a-i face pe plac. am venit sa traim caderea dar vom uita pt ca altii vor aparea, altii vor fi fost creati. cam aceeasi perspectiva luciferica. ori ce se intampla? gabita kilareste la mihaita, "iarta-ma frate", nu te supara frate, fratele nu se supara, il vindeca (intoarce in sfarsit obrazul celalalt)si... mai mare comedie, gabita o ia razna si incepe sa descartieze. se indoieste deci cica cugeta.
je zic sa mai reflectam oleaca si sa ajungi sa imi dai dreptate:)

ps. apreciez ironiile, iti sad bine.
cat despre filme...eu cand vedeam tarkovsky altii se incaltau cu fesul:D
filme bune: waking life, dr strangelove, matrix, love and death, deconstructing harry, ghost in the shell, finding neverland, night on earth, ghost dog, superbad, blade runner, lotr (cea mai tare adaptare dupa un fantasy yet), sin city, the eternal sunshine..., metropolis, M, before sunrise si multe altele. mai revin dupa ce fac cafeaua

elfuldelamare said...

si inca altele:
rocket science, shoot`em up, coffe and cigarettes, full metal jacket, apocalypse now, the life and death of peter sellers, trenul vietii, etc etc ca mi s-a taiat filmul:)