Thursday, June 26, 2008

Ia gata!

SUV = sport utility vehicle. Adica un descendent al unor vehicule militare, care combina caratul pasagerilor cu caratul cartofilor, cu mersul pe drumuri accidentate, cu tractatul si alte chestii hard core, de unde cuvintele "utilitar" si "sport".

Unde nu au ce cauta toate astea? Din doua incercari? Daaaaa... in oraaaaas! Poftim la Baneasa, Pipera, Corbeanca, unde aveti drumuri accidentate, lemne de carat pentru gratar si cate si mai cate. Asa economisiti si banii pe care ii aruncati pe poluare, caci un SUV consuma ca un mic vapor in oras.

Ok, m-am racorit... Acum, mi-ar placea ca un proprietar de SUV sa-mi explice care e fun-ul... care a fost motivatia de a-si cumpara un astfel de masina pentru oras. Eu nu reusesc sa vad decat dezavantaje: parchezi greu, e greu sa te strecori la stop sau pe stradute, consumi mult. Sincer, what's in it for you? Ca nu cred ca e vorba de status, status ai tot la banii aia si cu o masina de oras.

6 comments:

11011 said...

O industrie intreaga nu face altceva decat sa vanda iluzii de confort si siguranta oamenilor care si-au acceptat soarta urbana dar o duc mai bine decat concitadinii lor - si vor cu orice pret sa isi depaseasca conditia exprimata in metri cubi. In Romania oraselor cu ciment trafic poluare si lipsa de politete, sa vinzi SUV-uri e ca si cum ai vinde ieftin acadele copiilor grasi duminica in parc.

Sandra G said...

De acord... Eu tot as vrea sa stiu ce e in capul lor... Cum s-a desfasurat firul gandirii care a dus la dimineata in care si-au spus "gata! azi imi cumpar SUV!".

Ciobanu Alin Marcel said...

nu trebuie să pleci de la idei preconcepute gen "oamenii sunt animale inteligente". poate că firul gândirii lor nu a fost niciodată desfăşurat

Lore said...

Un avantaj ar fi ca poti calca in rotzi masinile mici precum skoda sau matizul fara ca suvul tau sa pateasca ceva. Nimic! Nada! Nici o zgarietura!

Ady Rugina said...

Cred ca articolul "Masina scumpa a saracului" din DILEMA VECHE semnat de catre Lucian Mindruta ar putea sa ofere un raspuns partial, cel putin la partea cu "heeei, look at me, I am soooo important".
Articolul e destul de lung, asa ca am preferat sa postez link-ul Masina scumpa a saracului

Masina scumpa a saracului

Sandra G said...

@ alin: eh, umanista din mine... :)

@ lore: detectez cumva o experienta personala nefericita? :D

@ ady: mersi, foarte misto articolul, citit in diagonala... o sa aprofundez cat mai curand :)