Friday, July 11, 2008

Slow down boys

Ce pacat ca s-au diluat legaturile sociale. Ce pacat ca nu mai reusim sa invatam din greselile semenilor nostri pe care nu ii cunoastem, ca nu ne socam decat atunci cand se intampla ceva aproape de noi. Am auzit nu stiu cati oameni care au auzit cazuri, au citit stiri, au avut toate informatiile si totusi au spus "n-am eu treaba cu cancerul, sunt tanara", pana in ziua in care o prietena, o ruda, o cunostinta s-a trezit cu diagnosticul negativ si abia atunci s-au dus sa-si faca control.

Ale naibii stiri de la ora cinci, in fiecare sfanta zi ne ajung la urechi cazuri cu soferi care nu cedeaza prioritate, care nu sunt atenti la volan, beti sau nu. Cum de nu suntem mai atenti? Cum de nu ne uitam ce vine din sensul celalalt noaptea, chiar daca stim ca avem prioritate, pentru ca am auzit atatea cazuri de oameni "nevinovati" care au fost raniti cu prioritatea in brate? Cum de inca se merge bara la bara cu 170 pe autostrada cand stim ca sunt atatea accidente? Chiar trebuie sa fie ranit cate un prieten, cate o cunostinta a fiecarui sofer pentru ca acestia sa se potoleasca si sa respecte regulile?

Azi am aflat despre un amic de-al meu din copilarie, care azi noapte, pentru ca nu cunostea cartierul in care se afla, nu a vazut un "cedeaza" si a provocat un accident in urma caruia au fost mai multi raniti. Nu intru in detalii, a fost cam nasol... Sper ca toata lumea implicata sa fie ok, ranitii sa-si revina, amicul meu sa nu ajunga in inchisoare si sa fie cu happy end.

In speranta ca va sunt destul de apropiata ca intamplarile cunostintelor mele sa va atinga, va rog din suflet:

  • sa conduceti preventiv - condusul sportiv va castiga maxim jumatate de ora, riscand vieti;
  • sa nu va suiti in masina cu oameni care nu conduc preventiv - de fiecare data cand va suiti in masina cu cineva care o arde in depasiri pe dreapta la 160 pe autostrada va riscati viata, sau riscati sa ramaneti cu traume fizice sau psihologice - daca imbecilul merge de 3 ori singur la mare, s-ar putea sa se plictiseasca si sa-si revizuiasca comportamentul;
  • fie ca sunteti pietoni sau soferi, double check everything - stiti cum se conduce in tara asta, asa ca si atunci cand aveti prioritate, verificati ca si cei de pe sensul celalalt stiu ca aveti prioritate, asteptati-va ca in orice moment sa va poata sari in fata un caine, un betiv, un copil pe care nu l-a invatat nimeni ce-i aia o trecere de pietoni;
  • daca toate astea vi se par greu de facut, luati-va cateva minute sa va imaginati un accident... sa va imaginati cum sunt clipele alea cand realizezi ca s-a pierdut controlul si ca o patesti, cum e sa-ti vezi propriul corp ranit, mutilat sau sa vezi corpul ranit al altcuiva, cum e dup'aia sa astepti o ambulanta care nu mai vine, sa se invarta politisti in jurul tau tipand si agitandu-se, sa vezi oameni care plang si li se rupe sufletul pentru prietenul care zace inconstient pe marginea soselei, cum e sa te trezesti a doua zi, intreg sau nu, si sa-ti amintesti ca ai luat parte la accidentul ala, ca nu a fost un vis urat.

Slow the fuck down boys and girls.

5 comments:

Da said...

So true. In primul rand, expresia " nu mi se intampla tocmai mie" e atat de urata si penibila.Asa ziceam si eu intr-o vreme, pana cand m-am trezit cu coloana fracturata si imobilizata 2 luni in pat. Si atunci am realizat ca ORICE ti se poate intampla TOCMAI tie.
Cat depre stilul de condus, recunosc ca sunt adepta stilului sport, da' il practic cand am loc si fara sa deranjez pe nimeni...dar de aici si pana la a merge cu 170 in coloana pe autostrada e distanta mare...pana la urma ( pardon de expresie)orice prost stie sa apese pe acceleratie. Nu in asta stau calitatile de sofer, si nici macar ale masinii.
Asa ca,astazi, conducand spre mare eu nu ma grabesc... sa ajunga altii inaintea mea. sunt ok si impacata.

Sandra G said...

frumos spus. ma bucur ca esti bine >:D<

ne vedem regulamentar pe banda 1, si sarbatorim un drum parcurs cu bine diseara? :)

Da said...

Sunt ca noua, n-am acceptat ideea ca n-o sa ma refac de tot. Sarbatorim negresit :)

Incze Klára said...

Problema e ca orice ti se poate intimpla tocmai tie si atunci cind esti absolut nevinovat, cum am fost eu in accidentul de masina provocat de altcineva si in urma caruia am avut foarte mult de suferit...
De-atunci nu mai am incredere in nimeni in trafic. Si pentru ca orice lucru facut fara incredere e dificil, prefer sa conduc cit de rar posibil.

Sandra G said...

So true...