Saturday, October 04, 2008

De la Webstock - thoughts

Intrebari sau ganduri ramase la decantat dupa Webstock08:

S-ar putea face o segmentare mai clara/ oficiala a 'blogosferei'? Am senzatia ca multe discutii bat pasul pe loc pentru ca se amesteca merele cu perele. Parca discuta Marketing Managerul de la Marriott cu proprietara pensiunii Maricela din Bran despre hotelerie...

De ce bloggerii 'militanti' se misca asa greu de la calculator? De lene? De day-job? Agorafobie? Ce s-ar putea face pentru a misca proiectele destepte de la birou pe strada?

Mi-am dat seama ca una dintre primele chestii de invatat ar fi ceva gen cum sa faci lucruri fara sa te lasi influentat de feedback-ul negativ si/ sau gandul la care va fi impactul pozitiv sau negativ. Dan Patzelt de exemplu a dat drumul la www.eunublochezintersectia.ro fara sa-si doreasca sa distribuie stickere in toata tara, fara sa vrea sa creeze o miscare, doar pentru ca nu mai suporta o realitate si o lua razna daca nu facea nimic. Il doare la bascheti daca lumea crede sau nu ca se schimba ceva cu un sticker, el e happy sa faca ceva si se bucura ca iese atat cat iese. Mi se pare mai mare pacatul ca cei de la Proiect1000 sa se lase demoralizati ca nu i-a placut lui Piticu de proiectul lor. Dudes, chill si vedeti-va de treaba... unii fac, unii comenteaza, caravana trece...

De asemenea, mi-as dori sa nu mai aud una dintre cele mai contraproductive fraze: "Da' cu Y ce facem?" cand vorbesti despre proiectul omului care se refera la X. Fiecare discutie de la ws de CzSR ajungea in balarii generaliste. Un proiect se lupta cu blocatul intersectiei, da' cu pietonii ce face? Un altul planteaza iarba, da' cu gunoaiele cum ramane? Un altul se bate cu pungile de plastic, da' de becurile economice de ce nu zice nimic?

Refuz sa cred ca oamenii care se aflau in sala aia nu inteleg conceptele de obiectiv de proiect SMART si target. Asa cum nu merge o companie care sa dea consultanta in orice, nu are cum sa mearga proiect social cu de toate. Patzelt e genial prin segmentul mic pe care l-a ales, daca campania era www.eu-sunt-sofer-civilizat.ro si cerea sa se respecte toate regulile de circulatie nu ajungea nicaieri. El, in schimb, a obtinut ca miile de soferi care nu blocheaza intersectia sa nu mai fie claxonati de marlani la stop. Primul pas e intotdeauna mai mic decat al doilea, de ce sa te iei de om ca nu sare un km fara avant?

M-am ambalat... revenind: Care-i faza cu atitudinea asta de 'da' de ce nu le faci pe toate?' Stiti ce, nu ma intereseaza cum ati judecat, hai sa va zic eu ce scrie printre randurile remarcilor de genul asta: devalorizarea efortului omului, discreditarea rezultatelor pe care a reusit sa le obtina, care duc la descurajare si scaderea increderii in sine si in proiect. In loc sa va intrebati de ce cutarica nu vinde si mere si pere si flori de camp, intrebati-va daca vi se par ok merele pe care le vinde si daca e sau nu important pentru voi sa ajutati cu ceva. Daca pe voi va intereseaza perele, apucati-va de treaba in loc sa le reprosati celor care misca ceva ca nu va rezolva problemele.


De la Webstock - facts.

4 comments:

Corina Murafa said...

Exact asta cred si eu. E loc sub soare pentru o groaza de proiecte faine si de asemenea pentru o groaza de tipuri de responsabilitate - de la responsabilitatea pe care o simt oameni precum Dan, care au mica loc frustrare personala si se decid sa si-o rezolve bucatica cu bucatica, pana la oameni care infiinteaza organizatii care sa schimbe lumea si corporatii care se lasa cu buna credinta angrenate in cauze sociale. Dar foarte des reusim noi romanii sa vedem ca viata nu e zero - sum game, ci ca toata lumea poate sa castige.

Sandra G said...

Dadada, tot locul din lume sub soare e! Iar cum in spatiu nu e gravitatie, 'sub' soare inseamna chiar peste tot :) (am citit eu la sf-uri :D).

E atat de simplu la nivel individual sa faci switch-ul asta de mentalitate, sa alegi sa te uiti la ce se poate in loc de ce nu merge... Ramane de vazut cum putem sa impartasim viziunea asta la nivel national :)

Stefan said...

E, n-a fost chiar asha de demoralizant :)). Da, m-am pierdut putin in acea conversatie, avand in vedere ca o ora inainte s-a discutat de implicarea personala, iar la noi era putin altfel. Oricum, a fost aproape bine si ne vedem de treaba mai departe ;).

Sandra G said...

Altfel, altfel, dar din alt pdv voi ca si companie ati mobilizat responsabilitatea personala a fiecaruia, ceea ce mi se pare foarte tare si foarte rar, deci era cat se poate de ontopic :)

Spor in continuare! Cine stie, poate daca ma misc suficient de repede cu ganditul, va trimit si eu ceva ;) Am vreo doua idei la cuptor, sa vedem daca ies asa cum mi le inchipui eu...