Friday, December 19, 2008

Civi-ce?

Am dat ignore la toate "cauzele" la care am fost invitata pe Facebook si le-am sters pe toate cele la care ma "bagasem" pana acum.

Pe modelul am-tricou-cu-"salvati planeta"-dar-arunc-mucurile-de-tigari-pe-jos, nu vad de ce mi-as tapeta o pagina de profil cu... cu ce de fapt? Cu "imi pasa de reciclat telefoane, copii in dificultate, drepturile omului, animale fara stapan, violenta in familie, ecologie...". Da, imi pasa de fiecare dintre chestiile astea. Si? Am fost invitata la cel putin 20 de "cauze", fiecare avand intre 500 si 500,000 de membri, "0$ raised" la fiecare. Nu multumesc.

Pe blogul asta vedeti ca sustin nu fi pungas pentru ca am o sacosa din panza pe care o folosesc in 99% din cazuri. Vedeti reciclam.ro pentru ca am doua telefoane mobile pe care nu le mai folosesc de mult, dar nu le-am aruncat si le voi duce la Vodafone. Vedeti viitorplus pentru ca asta vara am plantat 3 copaci si pentru ca le-am trimis 5 sms-uri. Vedeti ora pamantului pentru ca am scos tot din priza atunci si pentru ca de cand m-am prins ca lumina la baie e inutila, o aprind doar cand ma machiez. Fiindca pentru fiecare dintre aceste "cauze", am batut cel putin 20 de oameni la cap (personal si face-to-face) sa faca la fel ca mine.

In momentul in care o sa mai fac ceva, o sa-mi pun un widget, sau o sa arat in vreun fel ca sustin o cauza. Pana nu imi "murdaresc mainile" de mic-burgheza cu ceva, nu. Atat de simplu.


Sursa foto.

12 comments:

energeticspell said...

extrem de pertinent
bravo, m-ai pus pe ganduri cu privire la cauzele facebook-ului
desi cred ca rolul in informare/awareness-ul produs de acestea
nu este tocmai de negijat.
mai ales intr-o societate atat de putin informata/educata ca a noastra.

energeticspell said...

rolul de, nu rolul in :)

Sandra G said...

a priori asa ma gandeam si eu... pana mi-am dat seama ca dadeam click-uri de "accept" din automatism, ca sa fac ordine in inbox si pentru ca "imi pasa" si ca platforma ma "obliga" sa invit niste oameni, care la randul lor dau click din automatism si ii invita pe altii pentru ca "trebuie"...

las' ca educam si informam noi mai offline si mai bine ;)

andrei said...

Pe facebook romanii nu pot sa stranga fonduri. e valabil doar pt USA si Canada. Dar pe langa fund raising e importanta si componenta sociala...de apartenenta la grup. Daca printre acestia sunt oameni care accepta din snobism asta e altceva. Insa de cele mai multe ori, cel putin eu, ma regasesc in acele "cauze". chiar daca nu vin la manifestari publice nu inseamna ca nu particip in felul meu: am telefoanele stranse intr-o cutie, ma cert cu lumea cand vad ca agreseaza animalele, le duc si la vet, am si one paper bag si una din plastic, etc etc. cum spuneam, nu stiu daca e neaparat automatism cand cineva da accept, dar cu siguranta e si o mare parte de snobism. au romanii spirit civic? da, au snobism civic. :)

Sandra G said...

Nu stiam ca nu se poate dona din Romania. Dar suspectez ca grupurile care au 500,000 de sustinatori si 0$ nu sunt formate doar din romani...

Post-ul asta vine dintr-o frustrare a mea cu Facebook-ul care mi se pare ca are un potential urias de retardare, depersonalizare si apatizare... Plus mi-e teama ca lumea se va culca pe o ureche dupa ce a dat "support" la 10 cauze...

Sunt convinsa ca sunt oameni ca tine care sustin cauze si online si offline, dar nu stiu cat de multi sunt...

Tare aia cu snobismul civic :))

Otto said...

Sper ca exista multi oameni ca tine si putini ca mine :D

Sandra G said...

Hahaha :) Eh, lasa, sa fim multi din toate felurile si o sa fie ok :))

Copila blonda said...

sustinerea cauzei nu face totul. mai trebuie sa o si reprezentam.

Sandra G said...

asta zic si eu... dupa mine pasii sunt 1. faci, 2. zici ca ai facut, 3. le zici si altora sa faca, pasul 1 fiind cel mai important :)

Lili C. said...

E bine când faci (de multe ori doar cu asta rămâi). Dacă zici că ai făcut, uneori devii penibil; dacă încerci să le zici şi altora să facă, esti de-a dreptul caraghios. Vorbesc din proprie experienţă!(am câteva faze de acest gen)

Sandra G said...

cred ca depinde de mai multe chestii... mie mi-a functionat ok sistemul asta pana acum :)

Lili C said...

de functionat, functionează până la urmă; chestia e să nu-ti pierzi răbdarea sau să nu îmbătrânesti până la obtinerea unor rezultate... depinde si de oamenii pe care îi ai în preajmă...