Friday, February 27, 2009

A fost Digital Marketing Forum

... si a fost foarte misto, multumesc Cristi pentru invitatie si felicitari pentru un eveniment super reusit!

Ce am retinut de la vorbitorii de dimineata?

De la Alain Heureux, (IAB Europe) - asociatia europeana a industriei de marketing digital si interactiv: "Fight for your company, but try for one hour a day to fight for the industry". Faptul ca exista ambasade peste tot in lume pentru cei care lucreaza in digi-marketing m-a facut sa ma intreb cate alte domenii ar avea nevoie de astfel de asociatii si cate astfel de asociatii exista de fapt...

De la Manuela Necula, (Ogilvy Group Romania) - o lista serioasa de tips & tricks despre cum pot advertiserii sa invete de la YouTube, preferata mea fiind: "Shocking is so yesterday. Now you need to be smart." In calitate de reprezentant al generatiei MTV, she so got my attention :)

De la Mike Stapelfeld (Omnicom Media Group) am aflat cat de adanc patrunde advertising-ul in gaming, nu mi-ar fi trecut prin cap ca jucatorii inraiti sunt fani bannere cu Vodafone in jocurile lor cu masini pentru ca fac decorul mai realist. Tot de la el am inteles in sfarsit care e faza cu jocurile de pe Facebook din care nu am inteles niciodata nimic: sunt noul Solitaire sau Minesweeper - jocul ala pe care nu il joci decat de la munca si care iti solicita doar trei neuroni.

Mihai Pricope de la Adobe a fost super haios: dupa ce a prezentat o aplicatie destul de spectaculoasa, dar aparent inutila, a spus "ce o sa faceti si vindeti voi cu asta... Dumnezeu stie!" :))

Julian Smith de la MEC Interaction m-a facut fanul lui dupa primele doua minute - super speaker, super continut, parca mi-a injectat cineva intravenos un curs de digital marketing de un an in 20 de minute, cu teorie, studii de caz, inspiratie si tot ce trebuie.

De la Alex Karageorgis (Thinkdigital) mi-a placut mesajul "it's not about doing one thing right, but about doing everything better" - apropo de strategie in timp de criza. Am mai incuviintat batraneste din cap cand a zis ca atunci cand lansezi o campanie te afli abia la jumatatea drumului... ehee, dragii mosului, cam cata lume desface deja sampania cu 10 minute inainte de lansare? :)

Dan Virtopeanu (Voxline) m-a bagat intr-un film SF cu mobile marketing care este supranumit al 7 lea mass-medium. Dupa ce am zis "poftim? fugi de aici!", am vazut si cifrele si m-am speriat: 100% penetrare a telefoanelor mobile in Romania, singurul medium pe care 60% din oameni il iau in pat. Memoria mea nu mai tine minte unitatea de masura, dar rata pe care mi-am notat-o era de 6.96 conexiuni la internet mobil versus 2.29 conexiuni fixe la internet. Wow.

Vestea cea mai buna pe care mi-a dat-o Catalin Emilian de la Gemius, prezentand rezultatele studiului "Online Leading Brands in Romania", a fost ca in evaluarea unui brand, utilizatorii de internet au inceput sa acorde mai multa importanta calitatii produselor/ serviciilor decat popularitatii brandului. E de bine, zic.

Si uite asa s-a incheiat prima parte a zilei... Despre dupa-amiaza scriu maine, ca la partea asta mi s-au activat diverse deformari profesionale si ora 2 noaptea nu mi se pare un moment bun pentru a le exprima :D

No comments: