Friday, February 20, 2009

Tatuaje

Runbaby m-a inspirat sa scriu un post pe care il aveam pe rol mai demult...

Din punctul meu de vedere (cu 3 tatuaje la activ) lucrurile sunt simple. Stiti experimentele lui Masaru Emoto? Pe scurt, a pus etichete cu cuvinte pe sticle de apa, iar apa s-a cristalizat diferit in functie de cuvantul "tatuat" - in mare, la cuvinte pozitive (ex. iubire) apa se cristaliza super frumos, la expresii negative (ex. te urasc) apa se cristaliza ca vai steaua ei. Concluzia: apa "simte" ce ii spui si actioneaza in consecinta. Ma intereseaza mai putin sa inteleg cum functioneaza chestia asta, tot ce stiu e ca asa e.

Fiinta umana este peste 70% apa. Tatuajul este un simbol inscris permanent pe piele, indiferent daca este cuvant sau desen. Drept urmare, alegerea este atat de simpla: ce mesaj vrei sa-ti transmiti tu tie tot restul vietii tale? Cum vrei sa te "cristalizezi"?

Motive bune pentru a-ti face un tatuaj:
- ai ceva sa-ti spui tu tie si esti convins/a ca nu vei vrea niciodata sa uiti acel mesaj
- ai nevoie de ceva "simbolic" ce simti ca inca nu ai si esti convins/a ca iti vei dori acel lucru toata viata (curaj, intelegere, iubire, compasiune, claritate... etc.)

Motive proaste pentru a-ti face tatuaj:
- ca ti s-a pus pata sa-ti faci un tatuaj si las'-ca-vad-eu-ce-desen-aleg
- ca e trendy
- ca e un desen super dragut, chiar daca nu inseamna nimic pentru tine
- ca isi mai face nu-stiu-cine si profiti de ocazie sa-ti faci si tu, ca singur/a n-ai curaj

Momente bune pentru a-ti face un tatuaj:
- primavara si toamna (pentru ca nu vei avea voie o vreme cu pielea tatuata la soare si pentru ca iarna o sa te incurce tonele de haine pe care trebuie sa le porti)
- dupa cel putin o luna de cand ti-a venit ideea (sa ai timp sa fii sigur/a ca il vrei)

Momente proaste pentru a-ti face un tatuaj:
- cand ai trairi extreme (indiferent daca esti pe depresie sau pe bucurie isterica)
- cand ai starea aia generalizata de "vreau sa schimb ceva" (schimba-ti freza si garderoba mai bine)

Tips & tricks:
- pune pe o hartie desenul si ce reprezinta el pentru tine si plimba hartia cu tine o luna de zile
- alege o parte a corpului in care pielea este mai putin afectata de ingrasat si slabit (mai ales pentru femeile care inca n-au devenit mame) - nu vrei ca Mica Sirena sa se transforme in Moby Dick...
- ca sa te doara mai putin, odihneste-te bine cu o noapte inainte si ia un mic dejun ca lumea, cu multe vitamine - dat ai grija sa nu mananci cu jumatate de ora inainte de tatuat, sa nu ti se faca rau
- senzatia pe care o vei simti va fi in principal de usturime - ciupeste-te de piele in zonele pe care le iei in calcul, sa-ti dai seama ce parte a corpului e mai sensibila (asta daca nu stii deja :P)
- in cazul in care crezi ca dincolo de corpul fizic, ai si un corp energetic, evita zonele chakrelor - se pare ca risti sa ti le dai peste cap daca "scrii" pe ele.

Tips by Tausance:
- fara alcool, droguri si/sau cafea inainte de a-ti face tatuajul. stimuleaza circulatia si, in consecinta, sangerarea.
- ia in calcul ca, in principiu, ca orice tatuaj trebuie "batut" din nou peste cativa ani (de la 5 incolo).
- nu te zgarci. alege tusuri bune, scule bune si maini sigure.


Intrebari? Completari? :)

15 comments:

Fen said...

daca il vreau dupa cativa ani de trairi extreme si stiu exact ce vreau da nu-l am desenat inca, se mai pun punctele negative?

Sandra G said...

daca treci de luna aia cu desenul in buzunar, cred ca esti ok :)

ai grija doar ca "mesajul" pe care ti-l transmiti sa fie formulat pozitiv :) (gen "vreau mereu..." si nu "nu mai vreau ever...")

runbaby said...

ma inclin :)

Sandra G said...

te pup!

te-am combinat la poiuri, te combin eu si la tatuaje! :))

Fen said...

Eu vreau aripi cusute, cu [utin din schelet inclus.
Bine ca mi-ai adus aminte, sa rog un amic sa imi faca desenul.

Si da, e pozitiv:). Wings for a new beginning. Doar sunt o persoana pozitiva!

CRISTINA PAPACU said...

hihi, ce tare a fost aia cu moby dick!
Astept un semn, sa ne comparam tatuajele :)))

Sandra G said...

Hahaha! Semn! :)

tausance said...

Tips:
- fara alcool, droguri si/sau cafea inainte de a-ti face tatuajul. stimuleaza circulatia si, in consecinta, sangerarea.
- ia in calcul ca, in principiu, ca orice tatuaj trebuie "batut" din nou peste cativa ani (de la 5 incolo).
- nu te zgarci. alege tusuri bune, scule bune si maini sigure.

@sandra: ma simt ca la inceputurile liberteen

Sandra G said...

Hahahaha! I know :) Stai asa, ca abia am inceput... stay tuned :D

Foarte bune tips, le adaug la lista :) Cu mentiunea ca al meu ala facut de Calin are mai mult de 5 ani si arata in continuare super ok, nu simt nevoia sa-l re-bat...

Mel said...

Nu sti cat de mult m-ai ajutat cu postul asta..am de scris un articol despre tattoo...ai putea sa imi zici cele mai bune saloane sau cei mai buni artisti pentru tatuaje :-S...si inca o chestie nu stiu daca pot sa ajung duminica dar incerc, promit ca incerc

Sandra G said...

Hehe, ma bucur! :)

Din pacate eu am frecventat lumea "underground" a tatuajelor, respectiv n-am ajuns in niciun salon :D

Am ajuns accidental pe niste forumuri de "tatuati" unde se injurau unii pe altii, intr-adevar, cred ca e greu sa gasesti pe net informatii ok...

Duminica... vezi tu, am incredere in tine ;)

Mel said...

Amm nu am cum sa vin duminica pentru ca plec in seara asta la munte :-S...next time i will come..sa ai parte de super mega poiala :)

Sandra G said...

Mersiii!

Have fun la munte! :)

Fen said...

Am si eu o intrebare!
Cam cat timp n-ai voie cu tatuajul expus?

Sandra G said...

Hmm... ca ordin de marime, la mine a durat cam o saptamana - doua maxim, cred. Cred ca depinde si de viteza de vindecare a pielii fiecaruia. Cel mai bine si corect iti va spune "mesterul" care ti-l bate :)

Ah, si daca ti-l faci vara, stiu ca se recomanda sa nu stai cu el la soare, probabil ca la inceput, cand e inca pielea sensibila dupa batut, soarele cred ca afecteaza culoarea.

Te pui si tu pe treaba? :)