Tuesday, April 14, 2009

Civika.ro

Am muncit la proiectul asta luni de zile si s-a nimerit sa fiu plecata din Bucuresti fix “de lansare”! Dupa care am fost prea ocupata cu fine-tuning ca sa apuc sa scriu :)

Cu intarziere deci, va anunt ca ma bucur.




Civika.ro
este o platforma sociala construita de comunitate, pentru comunitate. Rolul ei este sa permita transformarea ideilor bune in proiecte sociale si realizarea acestor proiecte prin donatii de timp si competente.

Cum functioneaza? Iti faci cont, completezi la profil ce stii tu sa faci si cauti in platforma proiecte care ti se potrivesc. Esti notificat daca apare un proiect nou care corespunde competentelor si preferintelor tale (i.e. nu te va obliga nimeni sa plantezi copaci sau sa strangi gunoaie daca tu nu te pricepi la asta). Singura conditie este sa donezi cel putin o ora din timpul tau pe luna pentru unul dintre proiectele din platforma.

De asemenea, daca ai o idee misto de proiect social (eco, arta, urban, comunitate, dezvoltare rurala...), dar nu te pricepi neaparat la programare sau la promovare sau nu poti iesi de unul singur pe strada sa imparti flyere - iti introduci proiectul in platforma si atragi voluntari care iti vor dona timp si skills-uri.

De ce ma bucur? Pentru ca stiu ca va functiona. Prima dovada este insasi Civika.ro, care a fost construita exact dupa principiul pe care il promoveaza: Dan Dumitrescu a venit cu ideea, Marie, Buddha, Adi, Ioana, Iulia si cu mine am adus ore de munca si competentele fiecaruia.

Si ce daca functioneaza? Think of the consequences... Cum ar fi sa nu se mai duca naibii ideile misto doar pentru ca nu sunt bani? Sa-ti ia o saptamana sa pui in practica un proiect pentru ca ai o echipa de zeci (speram noi sute) de project manageri, copywriteri, programatori, street crews, oameni cu locatii, transport, catering... orice ti-ar putea sprijini initiativa.

Imi doresc doua lucruri legate de acest proiect. Primul este sa se populeze platforma cu proiecte cat mai variate. Mi-ar placea ca in Civika.ro sa gasesti in egala masura chestii care tin de ecologie, de comunitate, de urban, de rural, de cultura sau educatie. Asta va depinde de cum va “vinde” fiecare dintre noi proiectul: “uite inca o chestie sociala” sau “uite un model nou de a face lucrurile sa se intample in loc de a ne plange ca nu merg”.

A doua dorinta este ca Civika.ro sa creasca atat de mult si sa aiba atatea povesti de succes, incat cat mai multi oameni din cat mai multe domenii sa preia modelul donatiilor de timp si competente.

Daca am fi cuminti si am dormi 8h pe noapte, am avea la dispozitie cam 480 de ore pe luna, hai 400 daca scoti weekend-urile si alte alea. Eu as introduce o lege care sa-ti ceara sa dai o ora din timpul tau si din toate chestiile alea destepte pe care ai invatat sa le faci, in folosul unei cauze care te intereseaza.

Ce ziceti? Schimbam o data lumea asta? Ca eu una m-am cam plictisit de aceleasi povesti care incep cu “da, dar...”.

7 comments:

Tara Duveanu said...

Pai, gata, schimbam lumea... Iubesc civika.ro si sunt sigura ca proiectele or sa aiba succes. :)

Daca nu ne vedem pana la urmatorul Revival, discutam atunci :)

runbaby said...

da, dar impreuna :)

Sandra G said...

@ Tara: ma bucur ca-ti place site-ul, si eu sunt sigura ca o sa mearga proiectele ;) la Revival cel tarziu, ne vedem, clar! Spor la treburi pana atunci!

@ Runbaby: da, SI impreuna! :)

Ela said...

de n-as fi citit termenii si conditiile eram deja inregistrata, dar cum ma sperii usor..

o sa urmaresc proiectele sa vad ce o sa iasa..

Sandra G said...

:)

mersi de comment! orice feedback, comentarii, sugestii sunt mai mult decat binevenite! :)

Small Wonders said...

imi place mult ideea, deci mai aveti un membru:) la site presupun insa ca mai e de lucru:)

Sandra G said...

Multumim! Mai avem, mai avem, speram sa reusim sa facem upgradeuri cat mai repede :)